P

Får jag vara den, som får se dig när du vaknar, jag kanske klappar lite på dig, men utan att störa.
Får jag vara den, som du kan luta dig mot, när du har gått i sömnen, finns jag här bakom dig.
Får jag vara den, som alltid lyssnar när du pratar, jag kanske fnissar lite med dig, men jag skrattar aldrig någonsin åt dig. Får jag vara den, som alltid tycker du är vacker, fast du har slarvat med hygienen. är du finast ändå.
 Får jag vara den, som du kallar din framtid, som du har tänkt att bråka med, i många långa år.
Får jag vara den, som är tyngst för dig att sakna, och den du aldrig tröttnar på, för jag vill aldrig någonsin gå.
Får jag vara den, som tycker om dig som du är, som inte ändrar på någonting.
Nej jag vill inte ändra på någonting, alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0